SEO / PPC / SEM

SEO – Search Engine

SEO er en opsætning af din hjemmeside og et mix af relevante søgeord og tekster. Overskrifter, tekst størrelser, forståelse af kundens ønsker og måde at søge på. Samtidig opsættes siden så det der er vigtigst at oplyse kunden om kommer i søgeresultatet, så kunderne klikker sig ind på siden.

PPC – Pay Per Click

PPC er betalte annoncer som Google ads. Her betales ikke pr. visning, men kun de gange en mulig kunde Klikker på din annonce. Annoncerne i Google ads laves med søgeord der passer til din sides indhold som varer og ydelser. Den der betaler mest for sit søgeord kommer oftest til at ligge øverst i resultatet.
Men ikke altid. Søger en bruger meget specifikt, vil et søge ord der matcher 100% ofte blive vist først.

SEM – Search Engine Marketing

SEM er en betegnelse for at benytte både SEO og PPC
Og det er vigtigt at benytte begge måder, da Google belønner dem der bruger betalte annoncer.